pertamanya digabungkan bersama Hari Himpunan 1 Juta Belia Malaysia yang tentunya suatu pelajaran
yang baru buat Yuzy Racing mengatur strategi.
Sebelum itu, dua minggu sebelum Pusingan 4 ini , Pengurus pasukan telah membuat keputusan untuk
merehatkan seorang ridernya iaitu Afiq Rahmat(#66) dan tempatnya diganti oleh pelumba muda dari Taiping,
Perak iaitu Mohd Faris Bin Ahmad Tajuddin (#88).
Walaupun ianya suatu keputusan yang sukar dibuat dan diterima oleh kedua-dua belah pihak, ianya pastinya
demi kebaikan pasukan dan bukannya provokasi dari mana2 pihak. http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Yuzy__8216_hilangsabar__8217_/Article/index_html
Berbalik pada Pusingan 4, pastinya kehadiran faris didalam pasukan diharapkan dapat mengubah persepsi
segelintir individu bahawa jentera CP115 Pachie Honda Yuzy Racing mampu menyinar dalam kelasnya
Walaubagaimana pun Faris yang masih baru didalam arena ini ternyata tidak mampu memberikan tumpuan
yang baik ketika perlumbaan terlepas peluang untuk ke Final apabila melalukan jump clutch (melepas clucth terlalu awal) sewaktu lampu perlepasan dinyalakan yang menyebabkan motornya berhenti berfungsi dan
gagal menghidupkan semula.Pastinya beliau begitu kecewa dan begitu juga Pengurusnya.
Episod malang tersebut berterusan apabila Yo (#11) juga buat keempat kalinya gagal mara ke Final, Amir
sepatutnya bermula di petak ke 13, terpaksa melupakan hasratnya apabila jentera gagal berfungsi di saat
-saat akhir dan Zaqhwan yang bermula cemerlang di petak ke 3, jatuh seawal pusingan kedua di selekoh
kedua terakhir .
Secara keseluruhannya, Yuzy Racing tidak berjaya membawa sebarang kutipan mata dengan menjadikan
jumlah mata kekal 62mata yang mana menyaksikan Pachie Honda Yuzy Racing jatuh ketangga 4 dari 7
pasukan pengeluar.Manakala Zaqhwan jatuh ke tangga ke 6 terbaik dan Amir ditangga ke 13.
No comments:
Post a Comment